Birgit in Helsinki!

Icehockey match, Tallinn + Cottage Weekend!

Na enige tijd weinig van me te hebben laten horen via deze weblog, leek het me vandaag wel weer eens tijd voor een berichtje! Inmiddels zit ik nu alweer iets langer dan een maandje hier in het hoge noorden en de laatste tijd heb ik weer onwijs veel mooie dingen gezien, gezellige mensen ontmoet en leuke dingen gedaan! Om jullie een onwijs lang verhaal te besparen zal ik me hier maar beperken tot de hoogtepunten

Wink

Niet afgelopen donderdag, maar die donderdag daarvoor (hmm.. moet voortaan toch iets meer berichtjes posten..) heb ik een bezoekje gebracht aan een ijshockeywedstrijd in Espoo (dat is een stad naast Helsinki)! De ‘Blues' (wie kent ze niet?) zouden hier spelen tegen ‘Saipa' (één of andere club uit t noorden van Finland); kortom, een wedstrijd die we absoluut niet mochten missen. Hoewel de spanning nou niet echt was te snijden (de Blues hadden uiteraard gewonnen met 6-3) was het toch wel echt heel leuk om een keer zo'n wedstrijd gezien te hebben (op de dansjes van de cheerleaders na dan, die leken namelijk echt nergens op, zelfs ik had dat beter gekund, maar ach..)

De daaropvolgende zaterdag vetrokken we met zo'n 50 exchange studenten (met de boot) naar Tallinn, de hoofdstad van Estland! Jullie zullen nu vast wel denken: Hmm.. Tallinn, wat is daar te beleven? (dat had ik tenminste

Tongue out
). Het enige wat ik eigenlijk van tevoren uit verhalen gehoord had, was dat alles maar dan ook alles daar echt onwijs goedkoop zou zijn. Inmiddels kan ik dit bevestigen, maar kan ik tevens vermelden dat dit tripje zeker de moeite waard was! Tallinn is echt een heel erg leuk, klein, oud stadje dat beschikt over een oud stadsgedeelte met mooie gebouwtjes, leuke gekleurde huisjes en smalle straatjes (zie foto's). Na zaterdag overdag een beetje door de stad te hebben gewandeld, hadden we 's avonds met de hele groep nog een bezoekje gebracht aan een club. Zondagmiddag weer met de boot terug.Kortom, een geslaagd tripje!

Dan afgelopen weekend; toen stond het ‘Cottage weekend', georganiseerd door studievereniging KY, op het programma! Korte omschrijving vooraf: met +/- 120 exchange studenten een weekendje doorbrengen in een blokhut (naja meer een soort summercamp gebouw), bij een meertje in de bossen ergens in de binnenlanden van Finland! Al met al is dit weekendje me prima bevallen; zaterdagmiddag na de lunch in groepjes wat Finse spelletjes doen (bijv. ‘reindeer hunting' & ‘wife carrying', altijd leuk

Tongue out
), 's avonds na het international diner gezellig buiten rondom een kampvuurtje zitten, daarna een bezoekje brengen aan de sauna (en na de sauna natuurlijk een duik nemenin het ijskoude meer..), gevolgd door een gezellig feestje in ‘de blokhut'. Zondag stond er verder niet veel meer op het programma; wakker worden, ontbijten, alles een beetje opruimen en wachten op de bus.. (helaas duurde dit laatste iets langer dan gepland, ongeveer zo'n 2,5 uur, maar ach, dat mag de pret niet drukken!).

Al met al is dit verhaaltje toch weer iets langer geworden dan gepland! Binnenkort zal ik jullie wat meer vertellen over m'n dagelijks leventje hier + school. Tevens zal ik binnenkort nog wat fotootjes van m'n kamer op deze site zetten! (Als dat geen goede cliffhanger is weet ik t ook niet meer

Wink
).

Ps: Bedankt voor alle lieve berichtjes, kaartjes, mailtjes etc. Leuk om via deze weg het één en ander van jullie te horen en te merken dat jullie nog steeds af en toe aan me denken!

Reacties

Reacties

Aman*

Hi makkerrrrr!

Ja, dat heb je he, als je 9 uur per dag achter een laptop mag zitten op stage en zelf je pauzes in mag delen ;) Jouw verhaaltjes klinken ook gaaf, hoewel ik al bijna ril van de namen alleen al daar. Hoe is het weer op dit moment daar? En de classes? Alles goed te doen? Wneer heb je de eerste tentamens?

Ik geniet uiteraard met volle teugen. No problem at all! ;) We mailen snel meis.

Veel liefs.*


PS: hoe ist met den man?!

Wilc

Looking gooooood, chick! Leuk om weer ens een berichtje van die kant v/d aardbol te lezen!

Wilde eigenlijk dezelfde vragen stellen als die de madame boven me al doet: het weer/school/tentamens? Let us know!

Spreek je snel & most important: enjoy your time!

xx Wilco

Hey bir!!

Nou jouw avonturen zijn veel leuker :(... Ik zit al twee weken vast op campus.. om een intensief vak en 2 typhoons.. en aankomend weekend komt de derde alweer om het hoekje kijken :(... ECHT.. heb ik weer.. het slechtste typhoon seizoen ever.. :S.. Leuk ook dat jullie een vereniging hebben die al dat soort dingen regelt.. Ik hoor je alleen (ja sorry guys moet het ook even zggen) niet over je vakken praten... HEB JE DIE NIET???

Verder nog reisplanne?? Leuk mensen waarmee je reisjes KAN maken??

Let me know... LET US KNOW...
Kusjesss vanuit het natte republic of china

jannie de jager

hoi Birgit . IK ben echt een beetje jaloers op je als ik bedenk hoe stil en hoe mooi de natuur daar moet zijn en ook dat oude stadje Talinn spreekt me erg aan. Zijn er in Finland ook natuurgidsen of doe jij of Finland daar niet aan. Het lijkt mij een fantastische ervaring die je daarmee opdoet. Leer je ondertussen ook Fins. Of spreken jullie daar engels? Hoe communiceer je eigenlijk met de ansere studenten en komen die uit de hele wereld of alleen uit het Westen? groetjes Jannie en geniet maar lekker van al je ervaringen

Aman*

He dude,

Zijn je vingers er al afgevroren daar!? ;-)
Ik ben uitermate nieuwsgierig naar alle rendieren, kerstmannen en sneeuwgevechten. Hier begint het commerciele apparaat ook langzaamaan te draaien, dus kom maar op!

Dikke kus vanuit de States!*

Admiri

Winst dames hockey 1 is binnen. Heeft het echt gesneeuwd in Helsinki zoals ze voorspelde? Ben je al aan het pakken voor het tripje naar het verre Rusland? Wij zijn benieuwd naar je reiservaringen en natuurlijk de foto's van Moskou en St. Petersburg. Geniet er maar van.

jannie de Jager

hoi Birgit. Ik heb aleen tijdje niks nieuws meer van je vernomen. Heb je het te druk met andere dingen of kan het dat ik niet alles van je hebt ontvangen In afwachting van nog heel veel leuke verhalen van je. groetjeas jannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!